THE UNSEEN BEHIND THE LENS
Join Us for an Artist Talk with AVA Valsten
Step into the world of storytelling as we invite you to a unique session with photographer and artist AVA Valsten.
In a personal conversation, AVA will share processes and insights from her work in front of and behind the camera.
AVA will spark new ideas and inspire you to explore different perspectives on what photography can, and cannot, be.
Join us on February 27th from 17:00 to 18:30 at The PhotoGallery in Halmstad.
Enjoy coffee and light refreshments as you immerse yourself in Ava Valsten’s world of art and photography.
Don’t forget to RSVP by February 26th through the button below.
DET OSEDDA BAKOM LINSEN
Välkommen till ett Artist Talk med AVA Valsten
Kliv in i berättandets värld när vi bjuder in till en unik stund med fotografen och konstnären AVA Valsten.
I ett personligt samtal delar AVA med sig av processer och insikter från hennes arbete både framför och bakom kameran.
AVA kommer att ge dig nya idéer och inspirera till fler sätt att se, vad fotografi kan vara och inte vara.
Välkommen den 27 februari kl. 17:00–18:30 på The PhotoGallery i Halmstad.
Vi bjuder på kaffe och fika medan du fördjupar dig i Ava Valstens värld av konst och fotografi.
Glöm inte att osa senast den 26 februari via knappen nedan.
ABOUT AVA VALSTEN
Ava Valsten is an analog photographic artist working from a biographical perspective, exploring archetypal themes such as "the father", "the mother", "the child", "shame", "space" and "the photograph".
Through her art she wants to make these themes visible and create a deeper understanding of how they affect our existence and identity.
Her work is strongly influenced by personal stories and relationships to these archetypes. In The Golden Sea she explores the theme of the mother, while The Tower / The Fifth Man is No More deals with the father and the complexities of masculinity and her own view and expectations of it.
The Annunciation in Prague focuses on the child and how innocence meets the world. Shame is central to her works Flowers of Shame and Redness and Monogram II, where she explore how guilt and shame can shape our lives.
In her project PLACING PHOTOGRAPHY on Google Maps, she explores the theme of space.
In the The Squatters, she looks at photography itself as both medium and subject.
In parallel to these works, she has been working on a series of photographs called Cor Ne Edito, taken during the same period as The Tower, which explores the gaze - both external and internal.
Ava Valstens art is an invitation to reflection, where the viewer can reflect their own experiences in these universal themes.
Common to the projects is that the motif choices break with conventional notions. Therefore, the photography is about how we think about photography, which is a consequence of the questions the projects and Ava, investigate.
OM AVA VALSTEN
Ava Valsten är en analog fotokonstnär som arbetar utifrån ett biografiskt perspektiv och utforskar arketypiska teman som "fadern", "modern", "barnet", "skam", "rummet" och "fotografiet".
Genom sin konst vill hon synliggöra dessa teman och skapa en djupare förståelse för hur de påverkar vår existens och identitet.
Hennes verk är starkt influerade av personliga berättelser och relationer till dessa arketyper. I The Golden Sea utforskar hon temat modern, medan The Tower / The Fifth Man is No More behandlar fadern, maskulinitetens komplexitet och hennes egen syn på och förväntningar på denna.
The Annunciation in Prague fokuserar på barnet och hur oskuldsfullhet möter världen. Skam står i centrum för hennes verk Flowers of Shame och Redness and Monogram II, där hon undersöker hur skuld och skam kan forma våra liv.
I projektet PLACING PHOTOGRAPHY on Google Maps utforskar hon temat plats.
I The Squatters studerar hon fotografiet i sig, både som medium och som ämne.
Parallellt med dessa projekt har hon arbetat på en serie fotografier kallad Cor Ne Edito, tagna under samma period som The Tower, där hon utforskar blicken – både den yttre och den inre.
Ava Valstens konst är en inbjudan till reflektion, där betraktaren kan spegla sina egna erfarenheter i dessa universella teman.
Gemensamt för projekten är att valen av motiv bryter med konventionella föreställningar. Därför handlar fotografierna också om hur vi tänker på fotografi, vilket är en konsekvens av de frågor som projekten och Ava undersöker.